Vinkit onnistuneeseen varainhankintaan

Olemme koonneet tähän vinkkejä ja hyväksi havaittuja toimintatapoja, joiden avulla onnistutte varainhankinnassa. Ohessa on myös linkki josta voi tulostaa tämän saman ohjeistuksen esim. Wilman kautta vanhemmille / huoltajille toimitettavaksi.

Tavoitteen asettaminen

Herkku & Lakritsan herkkujen myynti ei vaadi erityisosaamista, koska tuotteet ovat monille tuttuja (esim. toreilta ja huvipuistoista tutut metrilakut). Yksityiskohtaiset tuotetiedot löytyvät myyntikuvastosta ja paperitukkuri.fi - sivustolta (etämyyntiä varten). Tästä syystä on myös lasten / nuorten helppoa osallistua kampanjaan. Myynti ei jää vain vanhempien / huoltajien vastuulle!

Tavoite kannattaa jakaa lasten ja aikusten kesken seuraavasti:

Lasten tavoite:

• Lasten kannattaa käydä esim. pareittain (jos myynti ujostuttaa) myymässä naapureille ja jakaa myynti 50% / 50%.
• Lasten kannattaa soittaa / käydä vierailulla isovanhemmilla ja tarjota tuotteita heille.

Vanhempien / huoltajien tavoite:

• Vanhempien / huoltajien kannattaa myydä tuotteita työkavereille. Vie myyntilista työpaikalle
• Vanhempien / huoltajien kannattaa myydä tuotteita ystävilleen, esim. whatsup, messenger, facebook ym..

Yhteiset asiakkaat:

• Muille sukulaisille kannattaa tarjota myös tuotteita. Soitto, viesti, whatsup, messenger, facebook ym..

Mistä myynti yleensä koostuu

Taulukossa on esitelty mistä myynti yleensä koostuu, sekä tuotemäärät, jolla saatte tavoitteen helposti täyteen ja kampanjasta kaiken hyödyn irti.

Perheen tavoite

Ryhmän tavoite

20 perhettä osallistuu myyntiin ja jokainen perhe myy 25 tuotetta.

Kokonaismyynti on yhteensä 500 tuotetta ja ryhmänne tuotto yhteensä 2000 €

( tässä esimerkissä tuotto 4 € / tuote + kampanjaedut)

Markkinointi ja viestintä

Myyntitavoitteeseen pääsy ei vaadi nykypäivänä puhelinsoittoja puolitutuille tai vaivaannuttavia käyntejä kylässä. Myynti on nykyään paljon helpompaa kuin ennen, koska sosiaalinen media ja muut viestintäkanavat ovat hyviä ja nopeita tapoja tavoittaa lähipiirin ihmiset. Voitte ottaa kuvan myyntikuvastosta ja jakaa sen esim. Facebookiin, ja kertoa että myytte Herkku & Lakritsa tuotteita ryhmänne tavoitteen hyväksi.

Useimmat asiakkaistamme kertovat että tuotteet myyvät melkein itse itsensä myyntikuvaston avulla

Kuvastoja kannattaa olla vähintään kaksi, jolloin niitä on mahdollista kierrättää useissa paikoissa. Myyntikuvasto täyttyy äkkiä kun tuttaville, sukulaisille, naapureille ja työkavereille annetaan mahdollisuus ostaa tuotteita.